ثروتسازی با هیپنوتیزم


» 53 بهترین شهر جهان در سال 2022

53 بهترین شهر جهان در سال 2022

53 بهترین شهر جهان در سال 2022


53 بهترین شهر جهان در سال 2022 توسط مجله معتبر Time Out رتبه بندی شده است - و این ادینبورگ است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن شیکاگو، مدلین در کلمبیا و گلاسکو قرار دارند.


ما از 20000 شهرنشین سؤال کردیم تا بهترین شهرهای جهان را در حال حاضر رتبه بندی کنیم.


هر ساله، هزاران شهرنشین در سراسر جهان را در مورد زندگی در زادگاهشان در حال حاضر امتحان می‌کنیم. ما می خواهیم در مورد فضای رستوران ها بدانیم. تئاتر و گالری های هنری. زندگی شبانه و برنامه های دوستیابی. همسایه ها چگونه هستند و کدام محله ها واقعاً باحال هستند. ایده این است که تصویری جهانی از زندگی شهری ایجاد کنیم و مردم را به سمت مکان‌هایی هدایت کنیم که مردم محلی واقعاً از آن‌ها لذت می‌برند


و اکنون ... نتایج شاخص Time Out 2022 در دسترس است! مانند همیشه، ما تمام این داده ها را بررسی کرده و از آن برای ارائه رتبه بندی سالانه خود از بزرگترین شهرهای جهان استفاده کرده ایم. در دو سال گذشته، این فهرست بر چگونگی کنار هم قرار گرفتن شهرها در طول همه‌گیری و تحمل زندگی (تقریباً) در طول قرنطینه متمرکز بوده است. اما اکنون، پس از دو سال محدودیت سفر، جهان دوباره در حال باز شدن است، و ما - مانند شما - می خواهیم به آنجا برگردیم.


بنابراین در حالی که چیزهایی مانند روحیه جامعه و انعطاف پذیری دو مورد از مهم ترین عوامل در سال گذشته بودند، در سال 2022 وزن بیشتری به چیزهایی اضافه کردیم که شهرها را به مکان های عالی برای بازدید و همچنین زندگی تبدیل می کند. شهرهای برتر امسال ما شهرهایی با زندگی شبانه پررونق، غذاها و نوشیدنی های شگفت انگیز، و هنر، فرهنگ و موزه های فراوان هستند. ما مکان‌هایی را که خسته‌کننده یا بیش از حد گران یا بیش از حد ارزیابی نشده‌اند، برجسته کرده‌ایم، و اطمینان داده‌ایم که برترین‌های ما برای موارد کاربردی مانند پیاده‌روی، حمل‌ونقل عمومی خوب و ایمنی و همچنین پایداری امتیاز خوبی کسب می‌کنند. 


ما همچنین از شبکه جهانی ویراستاران و همکاران خبره خود بهره برده‌ایم تا اطلاعاتی را در مورد آنچه که در حال حاضر هر شهر را برجسته می‌کند، چیزهای جدید و عموماً در حال ظهور، بررسی کنیم. همه اینها به این معنی است که اگر امسال برای تعطیلات شهری برنامه ریزی می کنید (مخصوصاً اگر این اولین بار بعد از مدت زمان طولانی است) پس اینها مکان هایی هستند که باید بروید. 


عکس: دیوید ریدلی / Shutterstock.com

1. ادینبورگ

چه چیزی ما را عالی می کند: همه ما می دانیم که ادینبورگ برای چه چیزی بیشتر شناخته شده است. اما در تمام طول سال، شکست دادن پایتخت اسکاتلند سخت است، با بناهای دیدنی، معماری و نقاط دیدنی که آن را به یکی از زیباترین شهرها برای گشت و گذار با پای پیاده تبدیل می کند، و همچنین صحنه های غذا و نوشیدنی که دارای انتخاب های رو به رشدی است که همیشه در حال پیشرفت است. -بارها و غذاخوری‌های متنوع، از رستوران جدید لیث و بار شراب النور تا بازار اسکاتلندی بانی اند وایلد در محله سنت جیمز. این شهر پر از گرما است که از طریق هنر، فرهنگ و زندگی شبانه خود ابراز وجود را در جوامع تشویق می کند. این است پیشرو و برای همیشه از همه گروه ها استقبال می کند (جای تعجب نیست که 88 درصد از مردم محلی به ما گفتند که "بیان اینکه چه کسی هستید" در شهر آسان است). به علاوه، موضوع کوچکی وجود دارد که آن جشنواره ها در اوت امسال باز می گردند...


اکنون بازدید کنید زیرا: چند افتتاحیه جدید فوق‌العاده وجود دارد که ارزش دیدن را دارد، از جمله Ka Pao محبوب، الهام گرفته از آسیایی گلاسکو ، کافه شکلاتی استوکبریج Ocelot و جواهرات محله لیث Cocorico . این شهر همچنین در شرف دریافت اولین "عصارخانه عمودی" اسکاتلند به شکل مشروب سازی بندر لیث در اسکله است.


اعداد بزرگ: ادینبورگ رتبه بالایی را در این فهرست در سراسر جهان کسب کرد و هم از نظر تعداد ساکنانی که شهر را زیبا می‌دانستند (95 درصد) و هم برای کسانی که آن را قابل پیاده‌روی می‌دانستند (93 درصد) در صدر قرار گرفت. و ما چه کسی خواهیم بود که با آن ترکیب بسیار بسیار شیرین بحث کنیم؟


مشاهده تصاویر بیشتر از شهر شیکاگو - آمریکا

2. شیکاگو

چه چیزی ما را عالی می کند: شاید هفته سختی برای شهر ما بوده است، اما می دانیم که شیکاگو از پس آن برخواهد آمد: 55 درصد از مردم محلی آن را در شاخص امسال (چهارمین بالاترین رتبه در جهان) انعطاف پذیر توصیف کردند. پس از دو سال محدودیت‌های خاموش، ما قوی‌تر و متحدتر ظاهر شدیم، و اکنون کلانشهر دوست‌داشتنی ما در غرب میانه دوباره در حال رونق است ، به طوری که امسال نیز به عنوان بامزه‌ترین شهر جهان انتخاب شد. چه بخواهید غذاخوری در سطح جهانی را امتحان کنید، تا ساعت 4 صبح در کلوپ های تاریخی مهمانی کنید، یک روز را در امتداد دریاچه میشیگان به تماشای نور خورشید بگذرانید، آثار هنری نمادین را ببینید یا فقط در میان محله های مختلف پرسه بزنید، هرگز لحظه ای کسل کننده وجود ندارد (بله، حتی وقتی زمستان فرا می رسد).


اکنون بازدید کنید زیرا: صحنه غذا در حال ظاهر شدن است. ما در مورد همه چیز صحبت می کنیم، از رستوران های شیک و گران قیمت در خیابان راندولف و اولین منوی چشایی فیلیپینی با ستاره میشلن در این کشور تا برخی از بهترین رستوران های مکزیکی مادر و پاپ که در یک شهر بزرگ ایالات متحده خواهید یافت.


اعداد بزرگ: 96 درصد از مردم محلی شیکاگو را برای غذاها و نوشیدنی هایش بسیار ارزیابی می کنند - دومین رتبه در جهان - با 95 درصد در مورد هنر و صحنه فرهنگ شهر. 


عکس: Fotos593 / Shutterstock.com

3. مدلین

چیزی که ما را عالی می کند: مدلین که به عنوان شهر بهار ابدی شناخته می شود، چیزی بیش از آب و هوای خوب در تمام سال ارائه می دهد. مردم Paisa به شدت به شهر خود افتخار می کنند (این تنها شهری در کلمبیا است که سیستم مترو دارد)، مردم Paisa سرشار از انرژی، کارآفرینی و کنجکاوی هستند. واقعا سخت است که اینجا دوستان خوبی پیدا نکنی. در نظرسنجی امسال، زندگی شبانه مدلین به عنوان بهترین زندگی در جهان انتخاب شد، اگرچه این شاید همه چیز شگفت‌انگیز نباشد ، شهری است که هنرمندان رگیتون، جی بالوین، مالوما و کارول جی ال سوسیال ، سالون آمادور ، وینتراش یا هر بار دیگری را درLa 70 زمان خوبی را به شما نشان می دهد.


اکنون بازدید کنید زیرا: هتل‌های بوتیک طراحی‌شده، مانند Quinta Ladera و Landmark ، در سرتاسر شهر ظاهر می‌شوند و صنایع دستی چشمگیر کلمبیایی را به نمایش می‌گذارند. در همین حال، کوکتل بار شیک Casa El Ramal در مانیل افتتاح شد و Mad Radio در Provenza میزبان مجموعه‌هایی از دی‌جی‌های مدلین و فراتر از آن است.


اعداد بزرگ: این شهر مطمئناً دوست دارد شما را سرگرم کند. مدلین از نظر خوردن و آشامیدن به عنوان بهترین در جهان انتخاب شد (با 97 درصد از مردم مدلین گفته شد که غذا و مشروب در اینجا خوب است)، و همین امر در مورد زندگی شبانه (90 درصد) و روحیه اجتماعی (94 درصد) صدق می کند.


4.  گلاسکو

چه چیزی ما را عالی می کند: مهربانی معمولی و شوخ طبعی در شهری که در فهرست امسال به عنوان دوستانه ترین رای داده شد، غالب است. گلاسکو در بیرون رفتن و بیرون رفتن سرآمد است. در SWG3 ، اولین باشگاه گرمایش بدن در جهان، رقصیدن به معنای واقعی کلمه به روشن نگه داشتن چراغ ها کمک می کند. اکنون پس از یک خشکسالی طولانی، دو رستوران با ستاره میشلن وجود دارد ( Cail Bruich و Unalome )، اما یک مورد غذاخوری رو به رشد با قیمت گذاری مناسب برای پول مشخص می شود (گلاسکو دومین شهری بود که کمترین احتمال را داشت که به عنوان گران قیمت توصیف شود). تالار رقص بارولند غبارآلود ، معبدی بدون تغییر برای موسیقی زنده است که شما و گروه مورد علاقه تان شایسته آن هستید.


اکنون بازدید کنید زیرا: گلاسکو قبل از شیک بودن، دارای غذاخوری بدون گوشت و باکیفیت و بار شراب طبیعی و رستوران گیاه‌خواری/گیاه‌خواری سیلوان به روند خود ادامه می‌دهد. دیگر افتتاحیه های سطح بالای اخیر عبارتند از Crabshakk (برای غذاهای دریایی و کوکتل های عالی) و Big Counter (غیرقابل دسته بندی، به بهترین شکل ممکن).


اعداد بزرگ: 78 درصد از اهالی گلاسوئگی شهر خود را دوستانه توصیف کردند و منچستر برنده سال گذشته را به مقام اول رساندند. این شهر همچنین به دلیل فضای سبز گسترده و کارهای متنوعی که باید انجام داد، در مجموع رتبه خوبی را کسب کرد.


عکس: oliverdelahaye / Shutterstock.com

5. آمستردام

چه چیزی ما را عالی می کند: از بسیاری جهات، آمستردام مقصد عالی است. مملو از مکان‌های عالی برای دیدن هنر و گرفتن هدایای جاز است، اما در عین حال بسیار سرد است. این شهر به اندازه کافی بزرگ است که به کاوش پاداش دهد، اما هنوز هم قابل پیاده‌روی (یا دوچرخه‌سواری!) است. همچنین می توان آن را به عنوان دومین مترقی ترین در جهان انتخاب کرد. جای تعجب نیست که بسیاری از مفسران می گویند این کلان شهر نمونه قرن بیست و یکمی است.


اکنون بازدید کنید زیرا: مسیر فستیوال شهر بالاخره به فعالیت بازگشت - به پراید بروید (5 تا 7 آگوست)، زمانی که شناورهای قایق حلقه کانال داخلی را به مرکز مهمانی تبدیل می‌کنند، یا رویداد رقص آمستردام (و بسیار سرگرم‌کننده) معروف (19 تا 23 مهر).


اعداد بزرگ: در اخباری که هیچ کس را شگفت زده نمی کند، 100 درصد آمستردامری ها گفتند که می توانند به راحتی در شهر بر روی دو چرخ حرکت کنند و آن را به بهترین مکان در جهان برای دوچرخه سواران تبدیل می کند. صد در صد!


عکس: میلان سامر / Shutterstock.com

6. پراگ

چه چیزی ما را عالی می کند: تعداد کمی از پایتخت ها اینقدر خوب به نظر می رسند، بنابراین جای تعجب نیست که پراگ به عنوان سومین شهر زیبای جهان در فهرست امسال انتخاب شود. اما این فقط یک چهره زیبا نیست. بازدیدکنندگان در حال کشف کیفیت زندگی بسیار جذابی هستند که با تعداد زیادی گالری و موزه نشان داده شده است، و غذاخوری با کیفیت و مقرون به صرفه در سراسر فروشگاه. مردم محلی تاکید می کنند که «تردد با وسایل نقلیه عمومی» نیز آسان است. برای آرامش و سکوت، توصیه های آنها را بپذیرید و به طبیعت بازگردید، به ویژه در دره Divoká Šárka، که می توانید بدون نیاز به ترک شهر به آنجا برسید.


اکنون بازدید کنید زیرا: فضاهای عمومی بازسازی شده چیزهای زیادی برای ارائه دارند. ساحل رودخانه ناپلاوکا که به تازگی تکمیل شده است، نامزد دریافت جایزه معماری معتبر شده است. در پایین دست، جزیره سرسبز Střelecký ostrov مناظری بی‌انتها ارائه می‌کند.


اعداد بزرگ: 90 درصد از پراگرها گفتند شهرشان زیبا است و حتی بیشتر - 96 درصد - گفتند که سیستم حمل و نقل عمومی شهر را رتبه بندی کرده اند.


عکس: Pe3k / Shutterstock.com

7. مراکش

چه چیزی ما را عالی می‌کند: جامعه، خلاقیت و ایمان به آینده باعث شده است که مراکش با روحیه‌ای جدید از این بیماری همه‌گیر خارج شود. قرنطینه فضایی را برای کارآفرینان محلی ایجاد کرد تا با باز کردن بوتیک‌های جدید جالبی مانند Moro و رستوران‌هایی مانند Mouton Noir ، خود را منعطف کنند . یک جشنواره بین‌المللی داستان‌سرایی جدید در ماه فوریه از اولین بازدیدکنندگان شهر پس از همه‌گیری استقبال کرد، در حالی که بازیگران بزرگی مانند لا مامونیا ظاهر جدید وحشیانه‌ای دارند و ال فن داغ‌ترین یکشنبه‌های شب‌های موسیقی را در شهر راه‌اندازی کرد. جای تعجب نیست که بازدیدکنندگان نمی توانند برای بازگشت صبر کنند.


اکنون بازدید کنید زیرا: پایتخت فرهنگی مراکش در حال حاضر در حال رونق است. این جلسات در پشت بام El Fenn را نباید از دست داد، در حالی که MACAAL و گالری MCC میزبان نمایشگاه‌های درخشان هنر مدرن آفریقایی هستند.


اعداد بزرگ: مراکش را در نظر بگیرید و تقریباً مطمئناً مدینه شلوغ و پرهیاهوی شهر را در ذهن دارید، بنابراین جای تعجب نیست که این شهر برای آشنایی با همسایگان شما در رتبه بالایی قرار گرفته است (68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این آسان است - بالاترین در جهان) و پیدا کردن دوستان جدید (70 درصد). - پائولا هاردی



برلین - عکس: JJFarq / Shutterstock.com

8. برلین

چه چیزی ما را عالی می کند: واقعاً برای هر نوع بازدیدکننده ای در برلین چیزی وجود دارد . مهمانی‌های آخر هفته در این شهر با قدرت کامل برگزار می‌شوند، و وقتی صحبت از غذاخوری خوب به میان می‌آید، پایتخت آلمان هرگز به این اندازه نبوده است. از تورهای پیاده‌روی انقلابی گرفته تا نمایش‌های هنر معاصر پیشرفته، بودجه‌های کوچک‌تر به خوبی تأمین می‌شود (فقط 10 درصد از پاسخ‌دهندگان شهر را گران‌قیمت توصیف کردند، در واقع که پایین‌ترین شهر در سراسر جهان است). در یکی از اسپاهای محبوب شهر استراحت کنید ، یا قلب خود را در یک غوغای تمام شبانه در یکی از شهرت جهانی برلین به تپش برسانید. ، یا در یکی از کلوب‌های - در هر صورت با نشاط دوباره به آنجا خواهید رفت.


اکنون بازدید کنید زیرا: سفر در داخل شهر هرگز ارزانتر نبوده است: بین ژوئن و آگوست، گذرنامه ای که قطار، تراموا و اتوبوس را پوشش می دهد، فقط 9 یورو در ماه برای شما هزینه خواهد داشت.


اعداد بزرگ: وقتی صحبت از حمل و نقل به میان می آید، در واقع، برلینی ها خود را بسیار بسیار خوش شانس می دانند. 97 درصد باورنکردنی سیستم حمل و نقل عمومی شهر را ستودند - بالاترین سیستم حمل و نقل عمومی در هر شهر در جهان.


مونترال - عکس: کریستی بلوخین /Shutterstock.com

9. مونترال

چه چیزی ما را عالی می کند: هرگز زمان هیجان انگیزتری برای بازدید از مونترال وجود نداشته است . این شهر پس از همه‌گیری، با تعداد زیادی رستوران جدید ، بازگشته است. بارها و انرژی مثبت به طور جدی بازگشته است. معماری الهام‌بخش مونترال، حال‌وهوای دوستانه و مهمان‌نوازی افسانه‌ای مونترال تغییر نکرده است – و ترکیبی از فرهنگ اروپایی و جوی دو ویو کبک هنوز زنده و زنده است – اما شما چیزهای تازه‌ای را کشف خواهید کرد، چه غذاهای کالیبر میشلن یا ...


اکنون بازدید کنید زیرا: فصل اصلی جشنواره است و تمام شهر گرد هم می آیند تا هنر و فرهنگ را در هر گوشه ای جشن بگیرند. ما از کنسرت‌های رایگان، جشنواره‌های ساحلی و یک صحنه شب زنده‌داری با استروئید صحبت می‌کنیم.


اعداد بزرگ: مونترال نتایج قابل قبولی در سراسر جهان دارد: 93 درصد از مردم محلی به غذا و نوشیدنی شهر امتیاز می دهند، در حالی که 82 درصد هنر و موزه های آن را ستایش می کنند و 80 درصد می گویند که قدم زدن در طبیعت آسان است.


عکس: vatolstikoff / Shutterstock.com

10. کپنهاگ

چیزی که ما را عالی می‌کند: پایتخت دانمارک بسیار بیشتر از نانوایی‌ها و مردم داغ دوچرخه‌سواری است. از اینها (و سپس برخی) با لذت بردن از شهر با پای پیاده لذت ببرید (بر اساس نظرسنجی ما چیزی که 86 درصد از مردم کپنهاگ گفتند آسان است). در بازارهایی مانند Torvehallerne ، Broens Gadekøkken ، Banegaarden و Reffen ، قبل از استخدام یک GoBoat برقی و گپ زدن با سایر رزمناوهای آماتور. بیایید، زندگی شبانه بی نظیر شهر را کشف کنید‌ و جاهای پرطرفدار شهر را کاوش کنید و تا دیروقت بیرون بمانید - این واقعاً شهری است که دوست دارد مهمانی کند (و از همه بیشتر پس از کووید).


اکنون بازدید کنید زیرا: شهرهای کمی مانند کپنهاگ آبراه های خود را پذیرفته اند. دوچرخه های هیدروفویل، سوناهای شناور، جکوزی و حتی کافه های کایاک همگی در تابستان امسال به CPH جان می بخشند.


اعداد بزرگ: کپنهاگ هنوز یکی از شهرهای سبز بزرگ جهان است که از نظر پایداری (با 75 درصد پاسخ‌های مثبت)، پیاده‌روی (86 درصد) و سهولت در رفت و آمد با دوچرخه (97 درصد) در رتبه دوم جهان قرار دارد


عکس: فین استوک / Shutterstock.com

11. کیپ تاون

چه چیزی ما را عالی می‌کند: غذای خوب، فرهنگ، کوه‌ها، سواحل، زندگی شبانه - همه این کارها را می‌توانید در کیپ تاون انجام دهید. تعداد کمی از شهرها برای انواع فضای باز بهتر هستند، چه با تمام نقاط شنای عالی، از کلیفتون و خلیج کمپ در سمت اقیانوس اطلس تا مویزنبرگ و شهر سیمون در هند. ناگفته نماند تمام فرصت‌های پیاده‌گردی که توسط جنگل‌های نیولندز، جنگل سیسیلیا و باغ کرستنبوش ارائه می‌شود (93 درصد از مردم محلی شهر خود را زیبا، دومین شهر مرتفع در جهان و به دلایل خوب توصیف کردند). به شهر برگردید، یک رول boerewors (هات داگ) سفارش دهید و اساساً در بهشت ​​خواهید بود.


اکنون بازدید کنید زیرا: کیپ تاون تئاترسازی را پرورش می دهد و نشان می دهد. این شهر به‌خاطر آثار رقص و تجربی‌اش شناخته شده است - تئاتر باکستر یا آرت اسکیپ را بالا ببرید .


اعداد بزرگ: هشتاد و هفت درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در کیپ تاون گفتند که استراحت کردن آسان است - بیش از هر جای دیگری در جهان. در همین حال، 93 درصد گفتند که به شهر به دلیل تنوع کارها امتیاز بالایی داده اند.


عکس: رائول بال / Shutterstock.com

12. مادرید

چیزی که ما را عالی می‌کند: مادرید آنطور که قبلا بود نیست - خیلی از نظر خوب. به همان اندازه که در سال‌های گذشته سرگرم‌کننده و خوش‌آمد است، اما هر روز، بیشتر از هر زمان دیگری برای انجام، دیدن و – مهم‌تر – خوردن خواهید یافت. جای تعجب نیست که 94 درصد از مردم پایتخت اسپانیا را به خاطر غذا و نوشیدنی آن تحسین کردند. و با توجه به موزه‌های با کیفیت بالا از جمله پرادو ، رینا سوفیا و تیسن-بورنمیزا ، جای تعجب نیست که 95 درصد مردم محلی به هنر و فرهنگ آن نیز امتیاز می‌دهند.


اکنون بازدید کنید زیرا: در Plaza de España که اخیراً بازسازی شده است قدم بزنید و در یکی از بسیاری از رستوران های درخشان منطقه شیرجه بزنید (مورد علاقه ما RavioXO توسط سرآشپز ستاره میشلین Dabiz Muñoz است).


اعداد بزرگ: هرگز لحظه‌ای کسل‌کننده در پایتخت اسپانیا وجود ندارد - تنها 1 درصد از مادریلنیوس‌ها شهر خود را خسته‌کننده توصیف می‌کنند. و علاوه بر رتبه‌بندی بالای غذا و فرهنگ، 86 درصد از مردم محلی می‌گویند که زندگی شبانه شهر نیز عالی است.


عکس: estherpoon / Shutterstock.com

13. منچستر

چه چیزی ما را عالی می کند: منچستر که امسال به عنوان دومین شهر دوستانه جهان انتخاب شد، با چشم انداز همیشه دلپذیر از رستوران ها، بارها و فرهنگ درجه یک (غذاخوری هایی با تم گربه سانان Neon Tiger و Kitten هستند ، همیشه احساس می کنید در خانه خود هستید. دو افزوده فوق العاده اخیر). منچستر شهری مقاوم و مترقی است که از تاریخ خود قدردانی می کند، اما همیشه به آینده نگاه می کند. در حال حاضر ما در شکل شگفت انگیزی هستیم، با محله های در حال گسترش مانند Ancoats و Prestwich که مطمئناً جزو بهترین و آسان ترین مکان ها برای زندگی در جهان هستند.


اکنون بازدید کنید زیرا: خب، شاید تا اوایل سال آینده صبر کنید، زمانی که Factory ، یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین مکان های هنری جدید اروپا، درهای خود را باز کند. در همان نزدیکی، پل ویکتوریایی کسلفیلد نیز به پارک بسیار خاص شهر به سبک هایلاین تبدیل خواهد شد.


اعداد بزرگ: علیرغم از دست دادن رتبه اول به گلاسکو، بخش عظیمی از مانکنونیایی ها (74 درصد) همچنان دوستی شهر خود را تضمین می کنند. از سوی دیگر، فقط 11 درصد گفتند که فکر می کنند منچستر یک شهر زیبا است - پایین ترین شهر در جهان. بچه ها بیایید - عشق به شیک پسا صنعتی مانی کجاست؟


بمبئی - عکس: Snehal Jeevan Pailkar ،Shutterstock.com

14. بمبئی

چه چیزی ما را عالی می کند: از غول های شرکتی گرفته تا صنعت فیلم پر زرق و برق و غذاها و صحنه های شب زنده داری همیشه پرهیاهو، بمبئی فضایی را برای کسانی که رویای بزرگ دارند ارائه می دهد. همه گیر بودن یا نبودن، روح شهر با نحوه پیوند شهروندانش در مواقع جشن و همچنین بحران تعریف می شود. این شهر از کمک به نیازمندان گرفته تا ایجاد فرصت برای کسانی که جرات امتحان کردن دارند، مردمی مانند زنبورها را به سمت عسل جذب می کند. و زندگی شبانه فقط در کلوب ها متوقف نمی شود - غذای عالی را می توانید 24 ساعته و 7 روز هفته، با صندلی ردیف جلو در کنار خلیج در صورت تمایل پیدا کنید.


اکنون بازدید کنید زیرا: اخیراً، به نظر می‌رسد این شهر تحت تأثیر طعم‌های ژاپنی قرار گرفته است، با رستوران‌های جدید و شیک از جمله Akina ، Koishii ، Wakai و Neuma توسط کاران جوهر، مشهورترین شهر بالیوود.


اعداد بزرگ: هشتاد و نه درصد از مردم محلی به زندگی شبانه بمبئی بسیار امتیاز دادند - سومین بهترین در کل جهان. همچنین از نظر روحیه اجتماعی (با 81 درصد پاسخ های مثبت) سوم شد و برای غذا و نوشیدنی خود امتیاز بسیار بالایی کسب کرد (94 درصد).


ملبورن - عکس: Adam Calaitzis / Shutterstock.com

15. ملبورن

چه چیزی ما را عالی می کند: با آخرین بارها ، کافه ها و رستوران های ملبورن همگام با یک ورزش احساس می شد - اما اکنون به سطح المپیک رسیده است. پس از دو سال تعطیلی، رنسانس رستوران ملبورن به ما انبوهی از تجربه‌های نوشیدنی و ناهار خوری را هدیه می‌دهد. و اغراق نیست اگر بگوییم در حال حاضر هر گوشه ایالت با جشنواره های هنری روشن شده است . به موسیقی زنده، نصب در فضای باز و نمایشگاه های نیمه دائمی خیره کننده فکر کنید. به راستی که شهر هرگز زنده تر از این احساس نشده است.


اکنون بازدید کنید زیرا: با کاهش شدید دمای ملبورن، به مکان‌های دنج جدیدی مانند Otōto ، Serai و Parcs بروید - که همگی منعکس‌کننده روند آشپزی برجسته‌ای از غذاهای کاراملی‌شده هستند که با رویکردی بدون ضایعات تهیه می‌شوند.


اعداد بزرگ: طوفان گشایش های جدید پس از همه گیری مطمئناً موقعیت ملبورن را در شاخص افزایش داده است. از میان افراد مورد بررسی، 92 درصد حیرت آور گفتند که صحنه غذا و نوشیدنی شهر در حال حاضر خوب است.


تایپه - عکس: Wassamon / Shutterstock.com

16. تایپه

چه چیزی ما را عالی می کند: ما بیش از دو سال بدون هیچ گونه قفلی کووید را بیرون نگه داشتیم - چیزی که روح جامعه و انعطاف پذیری فوق العاده تایوان را تجسم می بخشد. تایپه همچنین برترین مقصد عجیب و غریب آسیا است که ازدواج همجنس‌گرایان را در سال 2019 قانونی کرده است. حمل‌ونقل کارآمد و بسیار مقرون به صرفه است و به لطف بازارهای شبانه ما که مملو از خوراکی‌های محلی شیرین و خوش طعم است، هرگز گرسنه نخواهید بود. مناظر آشفته شهری، معابد مرموز با قدمت چند صد ساله، پارک‌های عالی برای پیک نیک و ایستگاه پلیس مربوط به دوران ژاپن با نمایشگاه‌های سلولی را در خود پنهان کرده است.


اکنون بازدید کنید زیرا: این بیماری همه گیر به تایپه نیمه گرمسیری لذت مهمانی در فضای باز را آموخت، خواه یک آبجو سرد شده از یک بار کنار رودخانه باشد یا یک کلوپ کاملاً جدید روی پشت بام با چشم اندازهای خیره کننده در سراسر شهر.


اعداد بزرگ: 86 درصد از ساکنان تایپه شهر خود را امن و 58 درصد پایدار توصیف کردند و 92 درصد از آنها سیستم حمل و نقل عمومی را ستایش کردند.


لندن - عکس: DrimaFilm / Shutterstock.com

17. لندن

چه چیزی ما را عالی می کند: لندن دوباره سرگرم کننده است. در حالی که درست است که بحران هزینه زندگی به طور جدی بر توانایی ما برای گذراندن اوقات خوش با قیمت ارزان تأثیر گذاشته است، شهر ما در حال حاضر حال و هوای بهتری نسبت به انتظار شما دارد. بازگشایی مجدد همه گالری‌ها و موزه‌های رایگان ما (دیگر نیازی به رزرو مکان‌ها نیست) یادآور بسیار خوبی از دموکراسی بودن فرهنگ در اینجا بود. در همین حال، زندگی شبانه (به هر حال توسط من) تجدید حیاتی غیرقابل پیش‌بینی شده است، با شب‌های جدید باشگاهی که اغلب از محلی به مکان دیگر مانند پاپ‌آپ‌های پر زرق و برق می‌پرند. لندن برای پذیرایی انحصاری برای افراد پولدار و میانسال رپ بدی دریافت می‌کند، بنابراین دیدن چیزی که واقعاً دوباره در حال جوشیدن است بسیار عالی است.


اکنون بازدید کنید زیرا: ما در ماه آگوست روز All Points East و Field را داریم. دو فستیوال فوق‌العاده سرگرم‌کننده و بسیار معتبر لندن که در یکی از پارک‌های مورد علاقه من برگزار می‌شود.


اعداد بزرگ: وقتی نوبت به تعداد زیاد چیزها برای دیدن و انجام دادن می شود، هیچ جا بهتر از لندن نیست. نود و چهار درصد از لندنی‌ها به تنوع کارهای شهر - بالاترین در جهان - می‌گویند و به همین نسبت می‌گویند که صحنه هنری در اینجا بسیار مناسب است.


پورتو - عکس: Shutterstock

18. پورتو

چه چیزی ما را عالی می‌کند: پورتوئنس‌ها چیزهای کمی را بهتر از نوشیدنی در پایان روز دوست دارند - به خصوص اگر بتوانید یک میز را در جایی با چشم‌اندازی از رودخانه دورو بچینید. مردم دومین شهر پرتغال نیز عموماً ذهنی باز دارند، البته در مورد آنچه می خورند بسیار خاص. شاید به همین دلیل است که رستوران‌های خوب زیادی در این شهر وجود دارد که همه چیز از غذاهای سنتی و فرنی سارابولو گرفته تا غذاهای آوانگارد ستاره میشلن سرو می‌کنند. به عبارت دیگر، جای تعجب نیست که 96 درصد از مردم محلی پورتو بر اساس شاخص امسال، به غذای شهر امتیاز بالایی می دهند. بوم اشتها!


اکنون بازدید کنید زیرا: دو تا از مشهورترین رستوران‌های شهر پروژه‌های بسیار خوبی را راه‌اندازی کرده‌اند. Vasco Coelho Santos (صاحب استودیو Euskalduna ) یک نانوایی با تخمیر آهسته افتتاح کرده است، در حالی که Ricardo Rodrigues ( فاوا تونکا ، ترمینال 4450 ) اکنون یک رستوران مکزیکی جادویی به نام La Dolorosa را اداره می کند.


اعداد بزرگ: گذشته از فرهنگ غذا و نوشیدنی فوق‌العاده‌اش، دومین شهر پرتغال به‌عنوان یک شهر کاملاً خنک توصیف شد. هفتاد و پنج درصد گفتند که در شهر استراحت کردن آسان است و 76 درصد گفتند که «بیان اینکه چه کسی هستید» آسان است.


لیون - عکس: Keitma / Shutterstock.com

19. لیون

چه چیزی ما را عالی می کند: لیون خوب به نظر می رسد. دومین شهر فرانسه با دو رودخانه بزرگ، یک پارک شهری عظیم (با زرافه‌های ساکن) و یک گالری هنری جدید در فضای باز که از 150 نقاشی دیواری عمومی تشکیل شده است، به همان اندازه جذاب است. اما این شراب به جای آب است که در رگ های شهر جریان دارد. سواحل رودخانه با میله های شناور پوشیده شده است و شهر بین دره رون و مناطق انگورسازی بوژوله قرار گرفته است (بدون شک عاملی مؤثر در 71 درصد از مردم محلی است که می گویند شهرشان آرامش بخش است). و ماشین را رها کن، چرا نمی کنی؟ لیون دارای 540 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری است.


اکنون بازدید کنید زیرا: انواع رویدادهای فرهنگی باورنکردنی در طول سال در اینجا میزبانی می شود، از کنسرت در آمفی تئاترهای رومی تا جشن مشهور Fête des Lumières در زمستان. برای غذا بمانید: بازارهای مواد غذایی دست ساز و رستوران های جدید وگان در حال تجدید قوا به پایتخت غذای فرانسه هستند.


اعداد بزرگ: لیون به شهر خود افتخار می کند و قطعاً در سال 2022 هم همینطور است. نود و پنج درصد از ساکنان شاخ فرهنگ غذا و نوشیدنی شهر خود را به صدا درآوردند، در حالی که 88 درصد شهر خود را زیبا توصیف کردند.


نیویورک - عکس: JJFarq / Shutterstock.com

20. نیویورک

چه چیزی ما را عالی می کند: نیویورک پر جنب و جوش تر از همیشه احساس می کند. چیزی که می‌توانست اپل بزرگ را در طول دو سال گذشته نابود کند، آن را قوی‌تر کرده است – در واقع، نیویورک به عنوان مقاوم‌ترین شهر جهان در سال جاری انتخاب شد. شهر ما با نمایشگاه‌های خلاقانه‌تر و بهترین تئاتری که در دهه‌های اخیر دیده‌ایم بازگشته است (می‌دانیم، زیرا نیویورک همچنین به عنوان سومین بهترین در جهان برای هنر، فرهنگ و موزه‌ها انتخاب شد).


اکنون بازدید کنید زیرا: تولد دوباره نیویورک خلاقیت را به منصه ظهور رسانده است. در کافه‌ها، منوهای اختصاصی مارتینی و مفاهیم ساده‌تر از آنچه که بتوانید انجام دهید، پیدا خواهید کرد. سرگرمی و فانک دیسکوهای غلتکی اکنون در مرکز راکفلر و پارک مرکزی است . در برادوی نمایش‌هایی برنده جایزه پولیتزر و افتتاحیه نمایشگاه‌های موردانتظار امسال برگزار می‌شود، از نمایش گذشته‌نگر باسکیا تا یک نمایش کامل درباره Tudors در موزه هنر متروپولیتن .


اعداد بزرگ: نیویورک در شاخص امسال هر دو دسته "بین المللی" را در صدر قرار داد. این شهر بسیار دور محبوب ترین شهری بود که خوانندگان تایم اوت در سال 2022 می خواستند از آن بازدید کنند و همچنین مکانی بود که بیشتر مردم واقعاً می خواستند به آنجا بروند.


عکس: Guaxinim / Shutterstock.com

21. بوینس آیرس

چه چیزی ما را عالی می‌کند: بوینس آیرس ، هیجان‌انگیزترین شهر آمریکای جنوبی از نظر فرهنگی ، به لطف کافه‌ها و رستوران‌های برنده جوایز، و یک صحنه هنری پرهیاهو با موزه‌ها، گالری‌های هنری و رایگان، جاذبه‌ای برای علاقه‌مندان به کوکتل، لذیذها و کرکس‌های فرهنگ است. فستیوال های فرهنگی که پورتنوها (ساکنان پایتخت آرژانتین) را تا مدت ها در شب سرگرم می کنند. چاکاریتا جدیدترین مرکز غذاخوری BA است – غذاهای تند یا رامن، تکه‌ای از پیتزای موزا یا تاپاس فیلیپینی، یک نگرونی آخر شب یا یک مالبک به صورت شبانه روزی سفارش دهید. موجی از دهانه های سالن غذای سرپوشیده و بیرونی نیز اشتهای پورتنیو را برآورده می کند، از جمله Mercado de los Carruajes تازه بازسازی شده ، Bocha توسط Narda Lepes در زمین پولو پالرمو و Mercat Caballito که به تازگی بازسازی شده است.


اکنون بازدید کنید زیرا: در حالی که BA عنوان خود را به عنوان مرکز گوشت در جهان حفظ کرده است، یک جنبش پویای غذایی مبتنی بر گیاه اکنون در حال انجام است. افتتاحیه رستوران های سبزیجات داغ شامل چوی ، مارتی و آمادور کانتینا در سال گذشته است.


اعداد بزرگ: این شهر مطمئناً دوست دارد بیرون برود. با 92 درصد از مردم محلی در مورد غذاها و نوشیدنی های BA، و 88 درصد از صحنه هنری آن و 86 درصد از زندگی شبانه آن تمجید می کنند، BA همچنان مکانی پرهیاهو باقی می ماند.


بیرمنگام - عکس: nvphoto / Shutterstock.com

22. بیرمنگام

چه چیزی ما را عالی می کند: متنوع و پویا، بیرمنگام هرگز ثابت نمی ماند. میزبان بازی‌های مشترک المنافع امسال وقتی صحبت از بارهای پرهیاهو، رستوران‌های ستاره‌دار میشلن ، موزه‌های کلاس جهانی ، فروشگاه‌های برتر ، کانال‌های پرپیچ‌وخم ، فضاهای سبز، موسیقی پیشگامانه، ورزش‌های نخبه و فرهنگ پرجنب‌وجوش به میان می‌آید، طلا را به دست می‌آورد. از خیابان های پر از گرافیتی دیگبث (که زمانی محل پایکوبی پیکی بلایندرز بود)، تا کندوی خلاقیت که محله جواهرات است ، این کارگاه سابق جهان خود را به عنوان یک شهر جهانی، جایی که مردم از همه فرهنگ ها در آن زندگی می کنند، دوباره اختراع کرده است. گله برای رشد و شکوفایی. همانطور که برومی ها می گویند، "مک خودت در خانه، باب".


اکنون بازدید کنید زیرا: بازی های مشترک المنافع 2022 منادی برخورد رنگارنگی از ورزش های درجه یک و فرهنگ های متنوع خواهد بود، و بیرمنگام با جشنواره ها، اجراهای زنده و رویدادهای فرهنگی هیجان انگیز ، سکوت را از بین می برد.


اعداد بزرگ: 92 درصد از برومی‌ها شهر خود را متنوع توصیف کردند - سومین شهر بزرگ در جهان. بیرمنگام همچنین یک شهر عالی برای بیان اینکه چه کسی هستید (78 درصد چنین گفته اند) و در میان شهرهای بریتانیا قرار دارد که کمترین احتمال دارد گران قیمت توصیف شوند.


استکهلم - عکس: cdrin / Shutterstock.com

23. استکهلم

چیزی که ما را عالی می‌کند: تاریخی از میدان‌های سنگ‌فرش شده قرون وسطایی، بلوک‌های آپارتمانی آرت دکو با رنگ ادویه‌ای، و کارخانه‌های سابق تبدیل به مکان‌های موسیقی و هنری در پایتخت سوئد سرچشمه می‌گیرد. اما استکهلم همچنین یک کلان شهر جهانی با رشد سریع با اقتصاد قوی و چشم اندازی برای آینده ای دوستدار محیط زیست با فناوری پیشرفته است (جای تعجب نیست که این شهر به احتمال زیاد در شاخص امسال به عنوان شهری پایدار توصیف می شود). می‌توانید از یک کوکتل روی پشت‌بام لذت ببرید، جدیدترین گرایش‌های غذاهای تلفیقی را امتحان کنید یا از یکی از دوچرخه‌های الکترونیکی عمومی شهر استفاده کنید. یا با قدم زدن در کنار آب، سفر آرام با کشتی به مجمع الجزایر یا پیک نیک در یکی از فضاهای سبز وسیع استکهلم، سرعت خود را کاهش دهید.


اکنون بازدید کنید زیرا: مالک مشترک کلوب فضای باز افسانه‌ای استکهلم Trädgården به تازگی Eden را راه‌اندازی کرده است ، یک مفهوم جدید دی‌جی و غذاخوری در فضای باز در منطقه Kungsholmen. نمی‌توانید منظره بالای Sjöstaden Skybar با ارتفاع 102 متری را که سال گذشته در بالای جدیدترین ساختمان برجسته شهر با نمای شیشه‌ای Sthlm 01 افتتاح شد، شکست دهید. در همین حال، Avicii Experience جدید یک نمایشگاه تعاملی ارائه می دهد که یکی از بزرگترین نمادهای موسیقی سوئد را جشن می گیرد.


اعداد بزرگ: هفتاد و هشت درصد از استکهلمرها به ما گفتند که شهر خود را پایدار می دانند – بالاترین شهر در جهان. این شهر همچنین برای فضای سبز برتر بود (با 95 درصد گفته‌اند که دسترسی آسانی دارند) و کمترین احتمال دارد که به عنوان شهر کثیف توصیف شود.


24. توکیو

25. سانفرانسیسکو

26. دهلی

27. تورنتو   

28. لیسبون

29. بوستون

30. مکزیکو سیتی

31. تل آویو

32. پاریس

33. کوالالامپور

34. مانیل

35. آتن

36. دوبلین

37. سائوپائولو

38. میامی

39. بارسلونا

40. دبی

41. رم

42. لس آنجلس

43. آکرا، غنا

44. سنگاپور

45. ابوظبی

46. ​​سیدنی

47. اوکلند

48. ریودوژانیرو

49. ژوهانسبورگ

50. استانبول

51. بانکوک

52. هنگ کنگ

53. دوحه


مجله ارم بلاگ

منبع : تایم اوت



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده