خرید از سراسر دنیا


» جاذبه گردشگری دریاچه الندان

 جاذبه گردشگری دریاچه الندان

 جاذبه گردشگری دریاچه الندان

اگر با طبیعت استان مازندران آشنایی داشته باشید، می‌دانید که بیشتر جاذبه‌های طبیعی آن در دل جنگل‌های انبوه پهن برگ و بکری واقع شده که هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود می‌کند. از نظر من دریاچه الندان نگین درخشان در دل طبیعت جذاب ساری است.

زمانی که بار اول پا در این محوطه زیبا میگذارید حس بهشت را به شما میدهد. وسعت دریاچه ۱۷ هکتار است ولی در مواقعی که بارندگی زیاد باشد، به ۳۰ هکتار می رسد. از این دریاچه به عنوان پله ازنی نیز یاد می شود، نامی که آن را از روستای مجاورش ازنی دارد.

درفصل بهار اگر قصد سفر به الندان را داریدانتظار بارش باران و در فصل زمستان و پاییز امکانات مانند کفش مناسب و لباس گرم به همراه داشته باشید. دریاچه الندان در چهار فصل سال پر از زیبایی است. برای سفر به این منطقه تعلل نکنید. در فصل بهار اطراف دریاچه گیاهان زیبایی نظیر بنفشه، الزی (نوعی پیازچه وحشی) و انواع سبزیجات معطر و دارویی می‌رویند و منظره‌ی بی‌بدیلی را به وجود می‌آورند اگر در فصل زمستان به دریاچه بکر الندان سفر کنید، می‌توانید تعداد زیادی از اردک‌های وحشی را ببینید که در این فصل در دریاچه زندگی می‌کنند و تماشای آن‌ها تجربه‌ای جدید و متفاوت است. الندان در فاصله دو ساعتی تا سمنان و در جاده ساری- سمنان در ارتفاع 200 متری از سطح دریا قرار گرفته است. می توان از آب این دریاچه به عنوان منبع اصلی برای تغذیه شالیزارهای روستاهای اطراف نام برد، دریاچه ای که هیچ رودی به آن نمی ریزد و تنها از طریق بارندگی پر می شود. جنگل های انبوه اطراف دریاچه و فضای وسیع و دلنشین آن، بهترین مکان برای گشت و گذار و طبیعت‌گردی است و جان تازه‌ای را در روح خسته‌تان می‌دمد.



برای رسیدن به این دریاچه از ساری به سمت سمنان حرکت کنید و پس از ۶۰ کیلومتر، به سمت روستای ازنی از جاده خارج شوید. پس از طی حدود ۹ کیلومتر، به نزدیکی دریاچه می‌رسید. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده