» بررسی و آشنایی با انواع مدل های بالش بارداری موجود در بازار

بررسی و آشنایی با انواع مدل های بالش بارداری موجود در بازار

دوران بارداری و حاملگی مهم ترین بخش از زندگی مشترک خواهد بود و معمولا تمام خانواده ها سعی می کنند، بهترین امکانات را برای خانم باردار فراهم کنند. جنین کاملا تحت تاثیر شرایط روحی و رفاهی مادر می باشد و هر چه مادر آرامش بیشتری داشته باشد، رشد جنین نیز بهتر خواهد بود.

خواب راحت در دوران بارداری یکی از مهم ترین مواردی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد و باید سعی شود امکانات لازم برای آن فراهم شود زیرا یکی از دلایل داشتن شرایط روحی و آرامش در این دوران، خواب راحت می باشد که به واسطه بالش های بارداری این اتفاق رخ می دهد. در ادامه به بررسی و آشنایی با انواع مدل های بالش بارداری موجود در بازار خواهیم پرداخت.


بالش بارداری چیست؟ آشنایی بیشتر با بالش بارداری

گذراندن دوران حاملگی و بارداری با خواب راحت، سبب آرامش مادر و به واسطه ی آن رشد منظم جنین می شود. بالش های بارداری برای همین دوران طراحی شده اند و سبب می شوند که تمام بدن را با تغییرات فیزیکی در این دوران، پوشش دهند و خوابی راحت را برای بانوان باردار به وجود آورند. طراحی بالش ها به گونه ای صورت گرفته است که با افزایش وزن مادر کمر، ستون فقرات، شکم و ... دچار آسیب نشوند.

به این جهت این نوع از محصولات، بالشی مناسب و کاربردی برای خواب مادران به شمار می آیند که استفاده از آن ها تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت بدن مادر در هنگام بارداری خواهد داشت.


انواع بالش های بارداری موجود در بازار

شرکت ها و تولیدکننده ها، بالش های بارداری را در انواع مختلفی تولید می کنند و همین امر سبب شده است تا بانوان باردار با توجه به خواسته و نیازی که دارند، هر کدام را انتخاب کنند. انواع بالش های بارداری موجود در بازار عبارتند از:


بالش های L شکل

بالش های L شکل به گونه ای طراحی شده اند که تمام طول بدن را در بر می گیرند و آن ها را با نام بالش های طولی نیز می شناسند زیرا دارای طول و درازای زیادی می باشند. این نوع بالش ها از نرمی و انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند و به راحتی در میان دست و پاهای بانوان باردار جای می گیرند.

C:\Users\BARAN\Desktop\112610018.jpg


بالش های بارداری به شکل U

این نوع از بالش ها نیز با توجه به شکلی که دارند، نام گذاری شده اند و به حرف انگلیسی U شباهت دارند. بالش های U شکل، در دسته ی بالش های بارداری کل بدن قرار دارند زیرا تمامی قسمت های بدن را می پوشانند و مانع از خسته شدن و ایجاد درد در آن ها خواهند شد. استفاده از بالش های U شکل، جریان خون را افزایش می دهد زیرا مانع از این می شود که مادر به طور کامل به پشت بخوابد.

C:\Users\BARAN\Desktop\4481632ca00391a39d4d905ee78e8112a57180da_1606149445.jpg


بالش بارداری C شکل

بالش بارداری C شکل، در دسته بالش های بارداری تمام بدن قرار دارند و قسمت های مختلف بدن را پوشش می دهد. طراحی این بالش ها به این صورت است که مادر باردار می تواند به پهلو بخوابد و خوابی راحت داشته باشد زیرا مانع از وارد شدن فشار به بدن می شود. استفاده از این بالش ها مانع از احساس درد در قسمت هایی از بدن چون کمر، پشت و ... می شود.

C:\Users\BARAN\Desktop\461111 (1).jpg

بالش های بارداری مثلثی و مکعبی شکل

دیگر مدل های بالش بارداری معمولا از ابعاد بزرگی برخوردار هستند، اما بالش های مثلثی و مکعبی شکل با ابعاد کوچکی تولید و به بازار عرضه می شوند و به عنوان کوچکترین بالش بارداری شناخته شده است.

این بالش ها در قسمت هایی چون پهلو و شکم قرار می گیرد و مانع از ایجاد درد و فشار به آن ها خواهد شد. البته می توانند به عنوان بالش معمولی نیز استفاده شوند. یکی از ویژگی های این بالش حمل راحت آن، به دلیل داشتن وزن و حجم کم است.


بالش های بارداری J شکل

یکی دیگر از انواع بالش های بارداری، بالش بارداری J شکل می باشند. این نوع از بالش های بارداری مانع از خوابیدن بانوان باردار به پشت می شوند که بارز ترین ویژگی این مدل می باشد. خوابیدن به پشت در دوران بارداری توسط پزشکان چندان توصیه نمی شوند بنابراین استفاده از این بالش می تواند در این راستا کمک کننده باشد.


مهم ترین فواید بالش های بارداری در زمان حاملگی

بالش بارداری با فواید و مزیت های متعددی شناخته شده اند که مهم ترین آن ها عبارتند ار:


خواب راحت در دوران بارداری

اولین ویژگی و فایده ی بالش های بارداری، فراهم کردن یک خواب راحت برای مادران باردار می باشد و این یکی از اصلی ترین نیازهای بانوان در دوران حاملگی به حساب می آید.


تسکین دهنده دردها

در حاملگی دردهایی در قسمت هایی از بدن چون کمر، پشت، ستون فقرات و ... ظاهر می شود که بالش های بارداری این دردها را تسکین می دهد و در بیشتر موارد مانع از ظهور آن ها می شود. این مورد به دلیل داشتن طراحی خاص در بالش ها می باشد که قسمت های مختلف بدن را پوشش می دهد.


مانعی برای به پشت خوابیدن و در نتیجه افزایش گردش خون

در دوران بارداری خوابیدن به پهلو سبب بالا رفتن گردش خون می شود و خوابیدن به پشت چندان توصیه نمی شود. بالش های بارداری به عنوان یک مانع در برابر به پشت خوابیدن عمل و خوابیدن به پهلو را راحت تر می کنند.


قابل استفاده در روزهای بعد از دوران حاملگی

طراحی این بالش ها به گونه ای است که می توانند در زمان شیردهی نیز استفاده شوند. همچنین در روزهای پس از زایمان نیز به کاهش کمر درد و ... کمک می کند.


زمان استفاده از بالش های بارداری

زمان استفاده از بالش های بارداری توسط خود فرد باردار مشخص می شود، اما زمان استفاده ی آن معمولا از روزهای اول بارداری توصیه می شود، دلیل آن هم این است که راحت تر می توانید به آن عادت کنید. البته می توان زمانی که جنین و شکم بزرگ تر و جابجایی در رختخواب برای مادر سخت شد، استفاده از این بالش ها را آغاز کرد.


نکات مهم در زمان خرید بالش های بارداری موجود در بازار

در انتخاب بالش بارداری نکات مهمی وجود دارد که توجه به آن ها، بهترین انتخاب را به همراه خواهد داشت. برخی از نکات مهم در خرید بالش های بارداری عبارتند از:


  1. اندازه بالش
  2. نوع بالش
  3. منعطف بودن
  4. قابلیت شست شو

فرم ارسال نظر